петък, 19 август 2011 г.

Тук оферта. Там оферта. Моята оферта

Избра сайт, в който да пуснеш оферта. Чудесно. Ето още няколко неща, които е хубаво да знаеш, изискаш и изобщо да се подготвиш за тях. 

Снимка: scottchan

Преди пускането на офертата.
  • Предложи добра оферта. Тръгнеш ли да отбиваш номера, you are busted. Идеята е да си направиш реклама, нали така? Не предлагай нищо по-малко от най-доброто. В никакъв случай не завишавай цените си, за да пуснеш уж голямо намаление. Много хора ще видят офертата ти без да я закупят (можеш да го четеш и като: няма да плащаш комисионна на сайта за тези хора, ако дойдат без ваучер на редовната ти цена). Каква, според теб, е вероятността тези хора наистина да дойдат, ако си завишил първоначалната цена?

  • Предостави информация. Ти си човекът, който най-добре познава бизнеса си. Нека бъдещите ти клиенти да добият представа с какво Ти си по-различен от другите на пазара. Използвай само свои текстове. С copy/ paste няма да впечатлиш никого. Рискуваш сайтът да използва именно тази техника, ако не им предоставиш информация за бизнеса си.

  • Предостави снимки. Разкажи история в картинки. Покажи на потенциалните си клиенти колко уютно и хубаво ще се чувстват при теб. Прати на сайта, с който си партнираш няколко снимки, от които да изберат.

  • Дай шанс на клиентите си да те опознаят преди да те видят. Ако нямаш, направи си сайт. Страница във Facebook също (фирмена страница, а не личен профил). Всъщност гледай да имаш присъствие в социалните мрежи. Ще можеш лесно да комуникираш както с настоящите, така и с потенциалните си клиенти. Прати линковете на сайта, в който ще бъде пусната офертата ти. Трафикът много ще те зарадва. :-)

  • Поискай да видиш визията на офертата преди да бъде пусната на сайта. Задължително. Това е твоят бизнес и е важно как ще бъде представен. Провери дали не е изпусната информация, която считаш за важна. Също така поискай да видиш снимките, които ще бъдат в офертата. Може сайтът да е добавил към твоите и други. Увери се, че си подхождат и по никакъв начин не подвеждат клиентите.

  • Подготви хората, с които работиш. Много ще е нелепо само ти, от цялата си фирма, да знаеш за пускането на офертата. Въведи колегите си в процеса. Особено, ако има такива, за които груповото пазаруване е непознато. Има и един нелош блог за груповото пазаруване, ама как-му-беше-името. ;-)

По време на офертата
  • Следи развитието. Поглеждай от време на време как се движат продажбите. Колкото и да виждаш на екран, знай че ще има разлика с действителността. Има хора, които заявяват ваучери, но по една или друга причина не ги заплащат. Все пак ще имаш представа как се развива офертата.

  • Подготви се психически да говориш много по телефона. Тези, които ще ти звъннат, много ги искаш за клиенти. Ти искаш всички, разбира се, но тези, които ще ти се обадят докато тече офертата, са специални. Те не искат да попаднат на някое случайно място. Искат да намерят Теб. Можеш да ги спечелиш завинаги още по телефона.

  • Работи със сайта. Много от запитванията по твоята оферта ще бъдат към тях. Помагай на сайта да даде правилните отговори. Сговорна дружина бизнес повдига.

След офертата
  • Клиентите. От сайта трябва да ти предоставят списък на онези техни потребители, които ще се превърнат в твои клиенти. Тоест – всички онези хора, които са си закупили ваучер по твоята оферта. Ще станат ли редовни клиенти? Зависи от теб.

  • Money, money, money. В кратък срок след приключване сделката на сайта, трябва да ти преведат част от парите. Или всичките. Това зависи от договора, който си сключил със сайта. Подписахте, нали? Защото трябва. Взаимоотношенията ти със сайта не трябва да рефлектират върху клиентите ти/ви. Ако парите ти се забавят, потърси обяснение. Ако не получиш основателно такова – потърси си правата. През това време продължавай да обслужваш клиентите си с усмивка.

  • Клиентите. Не, не се повтарям. Може да се окаже така, че имаш повече работа, отколкото предвиждаше, когато пусна офертата. Мога да ти кажа само „Честито!”. Не се изнервяй от натоварения график. Всички имаме своите свръх ангажирани дни. Може би и за това дойдохме при теб като клиенти. За да разпуснем. Да избягаме поне за малко от ежедневното напрежение. Грижи се за нас добре и сме твои завинаги. Нали това беше идеята да пуснеш оферта?

Офертата мина. Срокът на ваучерите изтече. Имаш нови редовни клиенти. По-хубавото е, че те са редовни клиенти на редовните ти цени. Поздравления!
На това се казва пускане на оферта по учебник.

Похвали, възражения, въпроси се приемат в коментарите долу.
Бонбони, цветя, бира се пускат до поискване. А аз ги искам. ;-)

Няма коментари:

Публикуване на коментар