вторник, 16 август 2011 г.

Пускам, пускам… офертичка. Избор на сайт.

Сайтовете за групово пазаруване могат да ти помогнат да привлечеш нови клиенти за своя бизнес. Всъщност това им е работата. Някои я вършат добре, други – не толкова. В твой интерес е да проучиш бъдещия си партньор.
Много хора подхождат наивно спрямо онлайн присъствието си. Не бъди един от тях. Прецени кое е най-доброто за теб и твоя бизнес. 

Снимка: Интернет

Сайтовете за групово пазаруване вече са толкова много, че изборът на един от тях изглежда почти невъзможен.
Няколко критерия, които ще ти помогнат при отсяването на подходящия за теб сайт:

  • Липса на отговор. Писа на сайт за групово пазаруване. Интересуват те условия за публикуване на оферта, комисионна и пр.. Отговор няма. Дай им 3 (три) работни дни да се свържат с теб. Не повече. Липсата на отговор не винаги означава липса на интерес. Само в повечето случаи. ;-) Ако все пак, дори и с голямо закъснение, от въпросния сайт се свържат с теб, можеш да им дадеш втори шанс. Факт е, че всеки го заслужава. Но каква ти е гаранцията, когато офертата вече е в ход, че някой ще ти обърне внимание? Навреме. 

  • Безплатна реклама. Ако от някой сайт ти кажат, че това, което ти предлагат е безплатна реклама, бягай далеч от тях. Безплатен обяд няма. И ти го знаеш, и от сайта го знаят. Опитват да те хванат с най-старата въдичка. И обиждат интелекта ти. Това не е добро начало на бизнес отношения. Всъщност не е добро начало за каквито и да е взаимоотношения. Имай предвид, че рекламирането през сайт за групово пазаруване може да ти струва дори повече от традиционните канали за реклама. Но плащаш само за доведен клиент, т.е. когато рекламата дава резултат. Струва си, ако наистина си готов да поемеш и обслужиш добре новите си клиенти. Тази инвестиция ще ти се върне многократно в бъдеще.

  • База данни. База данни. База данни. Най-важното. От много сайтове се бият в гърдите на колко ниска комисионна работят. Все едно някой да развее знаме, на което пише: „Здрасти. Ние взимаме малко пари, не сме много стимулирани и скоро сигурно ще фалираме, щото се оказа, че не било лесно да имаш сайт за групово пазаруване.” Честно, на такива хора ли ще повериш промотирането на бизнеса си? Това, което има най-голямо значение е колко човека ще видят (не купят, а видят) офертата ти. Има огромна разлика дали това ще са 1000 или 100 000, нали? Това е Спарта. Опаа грешка. Това е Реклама. Лесно е да предложиш ниска комисионна/ цена. Обаче е трудно да предоставиш качествена услуга след това.

Различните сайтове ще ти предложат различни условия. Разбира се, ще ти приложат всички трикове и похвати от арсенала си, за да те убедят да рекламираш именно в техния сайт. Не се давай лесно.

В следващата тема ще разгледаме какво се случва преди, по време на и след пускането на оферта.

3 коментара:

  1. Браво, много добър разбор, добро познаване на методите на действие нa Н на брой сайтове (вече може би 150+). Радвам се, че просветляваш хората, за това "Изродено изчадие" наречено- сайтове за колективна търговия. Ще се радвам на публикации, в които да заклеймиш некоректните търговци или сайтовете, които позволяват на такива търговци да съществуват. Успех.

    ОтговорИзтриване
  2. Радвам се, че ти е харесала публикацията. Явно нещо някъде при пускането на твоята оферта се е объркало. Ако искаш, пиши ми какво е станало на dealhunter [at] abv.bg .
    Колкото до заклеймяването - вярвам в градивната критика. И то с конкретни факти и аргументи. Непосилно е за един човек да обхване целия поток от оферти, търговци, сайтове и пр.
    Виж, когато започна да събирам екип... ;-)

    ОтговорИзтриване
  3. До колкото разбирам, визирате, че се е объркало нещо при пускането на оферта на бара в сайтове. Напротив пускаме си на воля и не ни трябваше много време, за да разберем, кой може да те промотира подобаващо, но се ядосвам на доста агресивната политика на някои търговци.А за по любопитните,ето как се разви кореспонденцията ни с въпросната дама. Линк: http://dox.bg/files/dw?a=9650b8451b

    ОтговорИзтриване