Интернет е голям и
информация дебне отвсякъде. Което понякога е доста объркващо.
С времето попадах на най-различни твърдения, отнасящи се за
груповото пазаруване. Някои си бяха самата истина, други - не. Днешната
публикация ще те занимае с някои от въпросните твърдения - тези, за които успях
да се сетя. ;-)
В спретнати скобки пред всяко твърдение е поместено
предположението ми на кого тази информация би му била интересна или полезна.
Снимка: Internet |
(всички) Някои сайтове
взимат 50 % комисионна от стойността на ваучера.
Вярно. И да, това
означава, че търговецът взима от собствената си сделка 25 %. Пример: реална цена на стока/услуга – 100
лв.. Цена на ваучера – 50 лв.. Сайтът и търговецът делят стойността на ваучера
50/50. Малко са сайтовете, които работят на такава комисионна, а и подобна
цена следва да е обусловена.
(търговци) Колкото
по-често пускам оферти, толкова по-добре за бизнеса ми.
Невярно. Честото
пускане на оферти с големи отстъпки от един и същи търговец намалява
вероятността клиентите му да се върнат на редовни цени. По-скоро биха изчакали
пускането на нова оферта. Звучи логично, нали?
(сайтове за групово пазаруване) Ако обявя по-ниска комисионна от конкурентите си, си гарантирам успех.
Невярно. Не е казано,
че трябва да обявиш комисионна от 50 %, когато стартираш, но пък и нещо трябва
да те храни, нали? Сещаш се – ток, вода, заплати… Пък и за реклама не е лошо да
се отделя. Нали вече си в бранша – знаеш.
(потребители, търговци) Първоначалната
цена на оферта за групово пазаруване е завишена, за да може да се направи
голяма отстъпка.
Невярно. Поне на
теория. Идеята е да се предложи голяма отстъпка от реалната (!) цена. Тази
отстъпка + комисионната, която получава сайтът за групово пазаруване се явяват
разходът за реклама. Разликата с традиционната реклама е, че се плаща
единствено за доведен клиент. Останали доволни, клиентите се връщат на реалната
цена. На практика – срещат се немалко оферти със завишени цени. Грешката може
да се търси както при криво разбралия концепцията търговец, така и при сайта за
групово пазаруване, който не си проверява офертите.
(потребители) За
неизползван ваучер в оказания срок на валидност не се връщат пари.
Вярно. Едно от
условията в офертите за групово пазаруване е срокът за ползване на ваучерите.
Тоест отстъпката важи за определена стока/услуга за конкретен период от време.
Със закупуването клиентът се съгласява с всички условия на сделката, в това
число и валидността на ваучерите.
(търговци) Пускането
на оферта в сайт за групово пазаруване е подходящо за стартиращ бизнес.
Вярно. Пускането
на оферта е особено подходящо за стартиращ бизнес. Също и за откриване на нови
обекти или промотиране на нови услуги. За кратък период от време много хора ще
разберат за бизнеса ти. Не е за пренебрегване и броят на хората, които ще си
купят ваучер. Но това вече зависи от офертата. ;-)
(търговци) Хората с
ваучери са различна категория клиенти.
Невярно. Все едно
да се държиш различно с клиентите, които са дошли след като са видели билборд с
твоя реклама. По един или друг начин инвестираш в реклама и се стремиш да
привлечеш нови клиенти. Независимо дали е чрез билборд или чрез оферта в сайт
за групово пазаруване, целта ти надали е да прогониш новодошлите клиенти. Ако
като „бонус” към офертата с 50 % отстъпка им предложиш по-малко количество или
половинчато отношение, бъди сигурен, че тези клиенти няма да ги видиш повече. А
си платил за тях – помниш, нали?
(потребители, търговци) Хората,
които ползват сайтове за групово пазаруване са неплатежоспособни.
Невярно. Хората,
които си закупуват ваучери са млади, работещи и търсещи. В градската какофония
понякога е предизвикателство човек да открие местенце като за себе си.
Благодарение на многообразните оферти може да опитва нови неща и да открива
нови места по-често. Ако обслужването (или самата оферта) се окаже кофти, човек
ще оползотвори, каквото си е платил и ще се омита.
Въпрос на търговски умения е дошлите за първи път клиенти да
се превърнат в редовни такива.
(всички) DealHunter много ги разбира нещата.
Вярно. ;-)
Няма коментари:
Публикуване на коментар