петък, 12 август 2011 г.

Условия разни Vol. 2

В предишния епизод:

Или трябва да бръкнат в собствените си джобове и да ти върнат парите (случвало се е), или да пуснат кепенците и да си намерят ново поприще за изява (ако не се е случвало, ще се случи). Дори да ти върнат парите пак остава разочарованието от провалената ти почивка.


За да не се случват подобни ситуации, сайтовете превеждат част от сумата на търговеца в началото. Защото пък няма да е справедливо търговците да работят съвсем без пари. Някой трябва да защитава и тях.

Остатъкът от сумата може да се разпредели на вноски или да се преведе, когато изтече офертата. По този начин сайтът разполага със средства, с които да компенсира потребителя си, ако стане някаква издънка.


Снимка: Интернет

Още едно условие
-         Ще ти платим парите за всички използвани ваучери – казват от сайта.
-         А какво се случва с тези, които не са използвани? – пита търговецът.
В единия случай, парите остават като допълнителна печалба за сайта. При по-лош сценарий се връщат на потребителите, защото е възникнал някакъв проблем.
Тук пак има известно негодуване от страна на търговците (големи хейтъри ги изкарвам напоследък, а не са всички такива. Скоро ще попиша и за добрите).
Негодуването идва от това, че някой ще вземе пари, а те – не. Малцина от търговците отчитат факта, че всъщност не са работили, за да получат тези пари. Тук, може би, опираме до народопсихология, та ще оставя темата на специалистите.
Това условие също пази потребителските ни права.
За съжаление, има доста недобросъвестни търговци, които спокойни от факта, че ще си получат парите no-matter-what, могат просто да откажат да ни обслужат. Или постоянно да ни отпращат с извинението, че няма свободни часове/ места. Докато ни писне и се откажем. А е икономически необосновано да се отказваш от нещо, което вече си платил.
Та, ето я логиката да се заплащат само обслужените ваучери. Между другото пренебрежимо малко сайтове работят по този начин. Няколко хиляди търговци-хейтъри харесват това 

Още за валидността на ваучерите
Все по-често срокът на офертите, които ми се мяркат пред очите, е кратък. Обяснението, което намирам за това е, че търговците искат час по-скоро да си получат парите. И залагат кратък срок за ползване на ваучерите. Което води до много главоболия – както за потребителите, така и за самите търговци.

При по-голям интерес към офертата и повече продадени ваучери, изпълнителят на намалената услуга изнемогва, защото се струпват повече клиенти за по-малко време. Претупва си работата, с което си прави лоша реклама. Не успява да обслужи всички клиенти навреме, което допълнително нажежава обстановката. Клиентите, логично, не желаят да се върнат при този търговец, защото не са получили качествена услуга.
По този начин се обезсмисля цялото упражнение с пускане на оферта.

По-дълъг срок на валидност, предполага по-равномерно разпределение на клиентите във времето. Разбира се, винаги ще ги има хората, които се сещат в последния момент. Не го ли правим всички понякога? Поне няма да има постоянни струпвания и изнервени клиенти.
Парите от сайта ще дойдат, както сте се уговорили. Сключихте договор, нали така?  

Много хора мислят (и използват) сайтовете за групово пазаруване за инструмент, с който да влеят повечко оборот в бизнеса си. Рекламата кучета я яли.

Бъди добър клиент
-         Ако в условията на офертата пише изрично да занесеш разпечатан ваучера, когато ще ползваш услугата, то занеси разпечатан ваучера, когато ползваш услугата.
-         Изпусна срока. Кофти. Не издевателствай нито над търговеца, нито над сайта. Със закупуването на офертата си се съгласил с условията, написани в нея. Ако чисто и просто си забравил за закупената си оферта, никой не ти дължи обезщетение.
-         Оставяй бакшиш, когато си доволен от качеството на услугата. Така и така го правиш, когато си без ваучер. Възнагради и човека, който те е обгрижил на половин цена.
-         Споделяй впечатленията си. Добри или лоши. Така допринасяш не само за подобряване на услугата, но и за изграждането на едно по-информирано потребителско общество.

Пак стана дългичко. Богата тема за размисъл се оказаха тези условия. 
Ако си прочел целия текст докрай – кимни. :-)

3 коментара:

  1. Мисля, че самите търговци трябва добре да преценят колко клиента имат капацитет да обслужат за срока на действие на офертата. И да поставят лимит на ваучерите.

    ОтговорИзтриване
  2. Търговците трябва да могат да преценяват всичко. Иначе що за търговци са?
    С лимита на ваучерите не мога да се съглася, обаче. Все едно да кажат "Искам реклама, но ще бъдете ли така добри да не е много ефективна". Някак не мога да разбера "обвинения", че определен сайт (в случая с груповото пазаруване) е довел твърде много клиенти на търговец. Срокът за изпълнение на офертата е ключов. Никой не е казал, че докато идват клиенти с ваучери не могат да се обслужват и клиенти на редовни цени. Time management. :-)
    Ако няма редовни клиенти, най-вероятно проблемът е другаде, а не в офертата или пък новите клиентите.

    ОтговорИзтриване
  3. Опа, сетих се и още нещо. Лимит в груповото пазаруване има. Той е времето, в което сделката е активна за закупуване. И тук вече си много права, защото моделът в България доста се поизкриви. Вече не са дейли дийлс (на чист български ;-) ). Често офертите се пускат за повече от седмица. И, разбира се, колкото повече време за активни на сайта, толкова по-голяма е вероятността много хора да се възползват от намалението. Тук вече да му мислят сайтовете дали не правят/предлагат лоша услуга на партньорите си.
    Според мен вече са помислили и решението е - каквото ще да става днес, за утре ще мисля, когато му дойде времето.

    ОтговорИзтриване