вторник, 26 юли 2011 г.

Отдел „Борба с клиентите”

Недоразумението около трите К
Конкуренция. Криза. Клиенти.
Явно е настанало известно объркване при българските предприемачи. Вместо да се опитат да преодолеят кризата и да са над конкуренцията, търговците преодоляват клиентите и са над тях.

Притеснително често, в интернет пространството, започнаха да циркулират фрази от рода на „ Обслужването беше като за ваучер.”, „ваучер отношение” и добре познатата реплика „За толкова пари – толкова.” Всъщност, много вероятно е същото обслужване и отношение да получиш и ако посетиш мястото без ваучер.
Човек остава с впечатлението, че сферата на услугите е поверена на хора, които са много възпитани, но лошо. 

Снимка: Интернет

Омръзна ли ти бизнес животът? Умори ли се от неравната борба с клиентите? Ето как сайтовете за групово пазаруване могат да ти помогнат да се отървеш от клиентите си. Бързо и лесно.

Как да изгоним клиентите си? Завинаги.
Piece of cake.
  • Пусни оферта с голямо намаление. Не забравяй преди това да надуеш цените.
  • Направи срока за ползване на ваучери кратък. Един месец максимум. И никога, ама никога не позволявай на ваучер-клиенти да идват след 18 часа. Или през събота и неделя. В противен случай, може да им е удобно.
  • Много е непрестижно да вдигнеш телефона на първото прозвъняване. Нека си звъни.
  • 12:00 часът е. Задъхан клиент с ваучер в ръка идва през обедната си почивка. Е, няма късмет. Сега е и твоята обедна почивка. Разясни му, че другия път ще е добре да звънне предварително. На обяснения, че е звънял многократно, не отговаряй нищо, а гледай високомерно. Помага.
  • Имай предвид, че гоненето на клиенти може да е много изморително. Вземи си почивка. Не работи няколко дена. Имаш резервации/записани часове през това време? Голяма работа. На теб ти трябва почивка. Заслужи си я.
  • Ако предложиш качествено обслужване, рискуваш да се сдобиеш с редовен клиент. Това е хронично заболяване на бизнеса, което обаче се лекува лесно. Дръж се арогантно, коментирай други клиенти и попретупай работата. За профилактика прави упражнението регулярно, за да не те повтори клиентът.

Сега вземи една от многоцветните си визитки с твоето име и гордия надпис Big Boss. Ламинирай я. Нека все пак ти остане спомен от времето, когато имаше собствен бизнес.

4 коментара:

  1. Отдел „Борба с клиентите” е много полезен.
    Ако например посетя ресторант и не ми хареса, веднага ще разпространя новината и много мои приятели ще бъдат спасени от лошо изкарване на същото място. От друга страна ако съм взела ваучер с 50% отстъпка, за да се храня в това заведение, "прецакването" е само на половина :)

    Груповото пазаруване може да е както страхотна реклама, така и най-злия палач на даден бизнес и всичко зависи от добрия мениджмънт.

    ОтговорИзтриване
  2. Да, а груповото пазаруване действа като лупа в такива случаи. Ако мястото е хубаво, за него ще разберат много хора. Ако не е хубаво, ще разберат дори повече. ;-)

    ОтговорИзтриване
  3. Като повечето хора, изкарващи целия ден на компютъра, се отдадох на online организиране на почивки, пазаруване, пътувания, релаксиращи и здравни процедури, срещи в ресторанти и други интересни забавления. Офертите с грандиозни намаления са като топъл хляб - чудесен начин да опиташ нещо ново, да се срещнеш с непознатото, да отидеш на различно място, при това с намален риск от загуба! Липсва ми само едно - какво е всъщност нивото на услугите, предлагани по този начин :)

    Дали за по-малката цена си заслужава да рискувам да загубя времето си (настроението, възможността за хубаво изкарване - минималната загуба, защото търпи възстановяване)? Любопитството те гложди - аз ли да съм опитният заек? Няма ли някой вече да се е възползвал?...

    Зашо ли по тези сайтове няма секция с форум / мнения / коментари?

    ОтговорИзтриване
  4. Хитър си, коментанторе, хитър. И идеята ти за блога е добра. ;-)
    Знаеш, че в много голяма част от сайтовете има или форум, или къде да си зададеш въпроса и да оставиш коментар. Друг е въпросът как самите сайтове стопанисват написаното от хората. Особено ако не е с положителен тон.
    Колкото до нивото на услугите, предлагани с ваучер (вярвам, че и на този въпрос вече си си отговорил/-а) - то е до хората. Много вероятно е същите търговци, които се отнасят зле към клиенти с ваучери, да се отнасят така с всичките си клиенти. Та както се казва в коментар по-горе - поне с ваучер прецакването ти е наполовина. :)
    Ако питаш мен - експериментирай до дупка. ;-)

    ОтговорИзтриване