вторник, 9 август 2011 г.

Условия разни

Голямо насмитане става с тези ваучери.
Всеки ден нови оферти, нови предложения. Нещо ти привлича вниманието и купуваш. Когато ти остане време – оползотворяваш. Предплатените хартийки се трупат на купчинка някъде в офиса (портфейла/ чекмеджето). Или пък на файл в компютъра. Някои от тях ги очаква безрадостната съдба на „изгарянето”.
Ние това не го искаме. Не. Защото сме си платили.
Понякога, обаче, подхождаме малко безотговорно към предплатените си сделки.

По време на офертата
Виждаш оферта, която непременно трябва да имаш. Проверяваш – отстъпката е реална. Добре. Разполагаш с няколко часа, за да заявиш, платиш и да се поздравиш мислено за успешно закупената сделка. В бързината провери ли колко време е валиден ваучерът? 
Е, ще си кажеш ти, имам предостатъчно време, за да успея да си използвам предплатената услуга. А Facebook, например, ако можеше да говори, щеше да ти каже: Вие и още 492 човека мислите така. 
Снимка: Интернет

Валидност на ваучера
Ваучерът може да се използва от… до…. Пише го в условията. Същите ги има и на хартийката, която разпечатваш. Да, неекологично е, но съветът ми е да си изпринтваш ваучерите непосредствено след като ги закупиш. Едно, че условията ще са ти пред очите, две – можеш да си организираш закупените ваучери по удобен за теб начин (дата на изтичане, например). Плюс, че на повечето места ще ти изискат ваучера разпечатан така или иначе. Защо да не се подготвиш предварително?

Условията, които не виждаш
Те са между сайта за групово пазаруване и търговеца. Част от тези условия пазят теб като потребител.
Знаеш, че парите първо отиват при сайта, който е пуснал офертата. Сайтът има ангажимента да преведе парите на търговеца, който е предоставил офертата. След като приспадне комисионната си, разбира се. (за тях ще си поговорим някой друг път)

В началото, когато груповото пазаруване беше младо явление в България, често се срещаше една грешка. Тъй като търговците по това време (да, да – наясно съм, че говоря за преди една година) подхождаха с голяма доза недоверие и скептицизъм към малкото съществуващи сайтове, трябваше да се намери начин да бъдат изкушени. Грешката беше и все още е при някои прохождащи сайтове, че парите към търговеца се превеждаха веднага след като сделката бъде свалена от сайта (тоест не може да се закупува вече от нея). И се превежда цялата сума.
Преди да ме захапеш (особено, ако си търговец или прохождащ сайт), че така е правилно и да не пиша, че е грешка, прочети още малко. И ще разбереш.

Работата на посредника
В по-голямата част от времето си ние сме потребители. И ни е приятно, че и по-спокойно, когато знаем, че някой някъде мисли за нашите потребителски права.

Сега си представи следната ситуация:
Купуваш си ваучер за почивка. Офертата е добра, а хубавото е, че можеш да я използваш и след 4 месеца (примерно). Правиш планове, настройваш се и после си продължаваш живота, оставяйки използването на ваучера за след 4 месеца.
През това време сайтът е превел всички пари към търговеца. Това са свежи пари за неговия бизнес. Чудесно.
След 4 месеца си готов за дългоочакваната си и предплатена почивка. Като в лош сън осъзнаваш, че търговецът, който преди 4 месеца е предоставил услугата е:      прекратил дейност/ затворил за ремонт/ просто отказва да те обслужи.
Какво правиш? Обръщаш се към сайта за съдействие? Но какво могат да направят те? Вече са превели парите на търговеца. Как да те компенсират?

Тази статия ще се наложи да разполовя. Май е заразно да се предлагат неща наполовина :-) 
Следва продължение…
Продължението - тук

Няма коментари:

Публикуване на коментар