сряда, 12 октомври 2011 г.

Аз коментирам, ти коментираш


Кратък е понякога животът на коментарите. Творчеството на мнозина е бивало унищожавано с игрива лекота от някой зъл админ още от зората на онлайн общуването.  Причините са много и често те не са особено справедливи. Но както има свобода на словото, така съществува и правото на действие. Онова действие, което изпраща коментара ти в небитието. Вечните коментаторски полета?

Когато груповото пазаруване все още прохождаше по българските земи, през далечната 2010 година, всеки коментар беше добре дошъл.
otstypkamyass96: „Еееееееей к’ви са тия шмекерии, бееее? Вий сте шмекери някакви!!! К’ви отстъпки, к’ви пет уева?!?!”.
admin: „Уважаеми/а господине/госпожо otstypkamyass96, това е съвършено нов бизнес-реклама-маркетинг модел, чиято единствена цел е да задоволи и най-малкия каприз на нашите потребители, като същевременно отговори на нуждите на малкия (и не само) бизнес. Надяваме се да спечелим доверието Ви и Вие да се почувствате поне толкова специални, колкото сте за нас. Ако имате още въпроси към нас, ние с готовност ще отговорим на тях. На разположение сме 24/7.
С пожелание за страхотен ден, Екипът на…”

С течение на времето нещата започнаха да се променят. Хората ставаха все по-запознати с груповото пазаруване. Сайтовете увеличаваха броя си. Коментарите станаха цветни и варираха от:
gosho123: „аз там съм редовен клиент. препоръчвам го на всички” и
Петров: „След бърза справка открих леко несъответствие в цените. Бихте ли обяснили?” през
hitarpetar:re: gosho123 абе ти си поставено лице бе!” до
4arovnitsza: ae stiga ste ni probutvali menteta da vi **********.
А админът започна да пасува. И покрай просташките коментари изгоряха и читавите такива.

Някои от сайтовете изобщо премахнаха коментарната си част. Други отговаряха след толкова много време, че се обезсмисляше задаването на въпрос към тях. Трети решиха, че най-лесно и безболезнено е да се трият неудобните коментари. Като под неудобни много от тях решиха, че това са коментарите, които се отнасят за конкретна сделка. Лек нюанс на недоверие към офертата – Delete. Линк към друг сайт, който доказва некоректно обявени цени – Delete. Въпрос към дадената оферта – ако-админът-не-е-на-кеф – Delete.

Към сайтовете за групово пазаруване
Триенето на коментари е признак на слабост. И освен ако не съдържат обидно за другите потребители съдържание, оставете ги там, където са си.
Някой е задал неудобен въпрос или е оплюл дадена оферта. Нали сте про-та? 100 % можете да отговорите подобаващо. Хем ще дадете полезно инфо на другите потребители, хем ще натриете носа на негодника, дръзнал да пише.
Пък ако искате, гледайте на коментарите като на ламята от 21-ви век. На мястото на всеки отсечен коментар ще се появят нови три. Обаче ще се появяват другаде. Където няма да имате контрол.

Към търговеца
В деня, в който твоята оферта е на сайта бъди на линия. Говорили сме го вече. Превърни потребителите на избрания от теб сайт в твои клиенти. Нали това е целта? Гарантирано ще има въпроси, чиито отговори ще избодат очите на недочели коментатори. Отговори им при всички положения. Ако трябва повтори (само без copy/paste – адски е грозно). Струва ти се досадно? Какво правиш в бизнеса с клиенти тогава?

Към коментиращия
Винаги, винаги, винаги, когато имаш въпрос, възражение, мнение го задавай, защитавай, споделяй. Било в коментар под оферта, във форума или пък Facebook страницата на сайта.
Ако ти се е дописало просто ей така, защото няма какво да правиш – пощади човека отсреща. Както и другите потребители и потенциални читатели на коментара ти. На всички вече ни е писнало доста сериозно от всезнайковци, които се вихрят от форум на форум и бълват по 100 постинга на час. И 4естно – престани да пишеш на m@imunitz@.

Защото вашето мнение е важно за мен и с оглед на вашето сигурно и безопасно четене, тази публикация се записва.
Комисията за регулиране на сайтовете за групово пазаруване (КРСГП) предупреждава: КОМЕНТАРИТЕ ПОД ТАЗИ ПУБЛИКАЦИЯ СЕРИОЗНО МОГАТ ДА НАВРЕДЯТ НА ЗДРАВЕТО НА НЕКОРЕКТНИ САЙТОВЕ, ТЪРГОВЦИ ИЛИ ОФЕРТИ!

6 коментара:

  1. Към този блог подхождам с уважение.
    Мисля, че е време да се направи (ако все още няма) форум на колективното пазаруване с две, а най-добре 3 секции:
    1. За Потребители
    2. За екипа на сайтове за групово пазаруване
    3. За фирми, работещи със сайтове за групово пазаруване.

    А сега по темата - коментарите за това са там - да изразяват потребителското мнение в нерафинирана форма (жалко, че се опорочават от поставени лица и злобни админи. има още много какво да се каже...
    Поздрави.

    ОтговорИзтриване
  2. Брилянтна идея!
    В момента форума, който си струва да се следи е surprise, surprise - bg-mamma.com. Мамите вече са на тема 18 за групово пазаруване(всяка по около 50 страници). Изводът е, че бг потребителите искат да споделят впечатленията си, да дават отзиви от посетени места и пр. Което е безценна обратна връзка. Но има тиквеници, които това не го разбират. Или по-лошо - мислят, че е маловажно.
    Идеята ти (на Ти, нали? :) ) за форум, в който да пишат всички действащи лица наистина е брилянтна. Дано :)
    Да, има още много какво да се каже. И се надявам хората, които имат какво да кажат/ напишат да не се спрат пред някакви елементарни пречки. И да, вече не говоря само за груповото пазаруване.

    ОтговорИзтриване
  3. Да, но във форума на Бг-мамите е малко трудно за ориентиране и модерирането на коментарите е малко объркано иначе сте прав, че е Форумът, в който можеш да прочетеш за всичко :)

    ОтговорИзтриване
  4. Свиква се с форума. След много изчетени (и изпробвани) рецепти ориентирането става като детска игра. ;-)
    Подготвям в момента и материал специално за бг-мамите, но това е тайна :)))

    ОтговорИзтриване
  5. Опитах се да предпазя Мамите от измамници по сайтовете за колективна търговия, но ме пратиха в 10 глуха :(

    ОтговорИзтриване
  6. Понякога правят така. Не е от лошо, често се опитват да ги метнат през форума и са малко недоверчиви към първи мнения.

    ОтговорИзтриване