сряда, 2 ноември 2011 г.

Истини и митове за груповото пазаруване

Интернет е голям и информация дебне отвсякъде. Което понякога е доста объркващо.
С времето попадах на най-различни твърдения, отнасящи се за груповото пазаруване. Някои си бяха самата истина, други - не. Днешната публикация ще те занимае с някои от въпросните твърдения - тези, за които успях да се сетя. ;-)
В спретнати скобки пред всяко твърдение е поместено предположението ми на кого тази информация би му била интересна или полезна. 

Снимка: Internet

(всички) Някои сайтове взимат 50 % комисионна от стойността на ваучера.
Вярно. И да, това означава, че търговецът взима от собствената си сделка 25 %. Пример: реална цена на стока/услуга – 100 лв.. Цена на ваучера – 50 лв.. Сайтът и търговецът делят стойността на ваучера 50/50. Малко са сайтовете, които работят на такава комисионна, а и подобна цена следва да е обусловена.  

(търговци) Колкото по-често пускам оферти, толкова по-добре за бизнеса ми.
Невярно. Честото пускане на оферти с големи отстъпки от един и същи търговец намалява вероятността клиентите му да се върнат на редовни цени. По-скоро биха изчакали пускането на нова оферта. Звучи логично, нали?

(сайтове за групово пазаруване) Ако обявя по-ниска комисионна от конкурентите си, си гарантирам успех.
Невярно. Не е казано, че трябва да обявиш комисионна от 50 %, когато стартираш, но пък и нещо трябва да те храни, нали? Сещаш се – ток, вода, заплати… Пък и за реклама не е лошо да се отделя. Нали вече си в бранша – знаеш.

(потребители, търговци) Първоначалната цена на оферта за групово пазаруване е завишена, за да може да се направи голяма отстъпка.
Невярно. Поне на теория. Идеята е да се предложи голяма отстъпка от реалната (!) цена. Тази отстъпка + комисионната, която получава сайтът за групово пазаруване се явяват разходът за реклама. Разликата с традиционната реклама е, че се плаща единствено за доведен клиент. Останали доволни, клиентите се връщат на реалната цена. На практика – срещат се немалко оферти със завишени цени. Грешката може да се търси както при криво разбралия концепцията търговец, така и при сайта за групово пазаруване, който не си проверява офертите.

(потребители) За неизползван ваучер в оказания срок на валидност не се връщат пари.
Вярно. Едно от условията в офертите за групово пазаруване е срокът за ползване на ваучерите. Тоест отстъпката важи за определена стока/услуга за конкретен период от време. Със закупуването клиентът се съгласява с всички условия на сделката, в това число и валидността на ваучерите.

(търговци) Пускането на оферта в сайт за групово пазаруване е подходящо за стартиращ бизнес.
Вярно. Пускането на оферта е особено подходящо за стартиращ бизнес. Също и за откриване на нови обекти или промотиране на нови услуги. За кратък период от време много хора ще разберат за бизнеса ти. Не е за пренебрегване и броят на хората, които ще си купят ваучер. Но това вече зависи от офертата. ;-)

(търговци) Хората с ваучери са различна категория клиенти.
Невярно. Все едно да се държиш различно с клиентите, които са дошли след като са видели билборд с твоя реклама. По един или друг начин инвестираш в реклама и се стремиш да привлечеш нови клиенти. Независимо дали е чрез билборд или чрез оферта в сайт за групово пазаруване, целта ти надали е да прогониш новодошлите клиенти. Ако като „бонус” към офертата с 50 % отстъпка им предложиш по-малко количество или половинчато отношение, бъди сигурен, че тези клиенти няма да ги видиш повече. А си платил за тях – помниш, нали?

(потребители, търговци) Хората, които ползват сайтове за групово пазаруване са неплатежоспособни.
Невярно. Хората, които си закупуват ваучери са млади, работещи и търсещи. В градската какофония понякога е предизвикателство човек да открие местенце като за себе си. Благодарение на многообразните оферти може да опитва нови неща и да открива нови места по-често. Ако обслужването (или самата оферта) се окаже кофти, човек ще оползотвори, каквото си е платил и ще се омита.
Въпрос на търговски умения е дошлите за първи път клиенти да се превърнат в редовни такива.

(всички) DealHunter много ги разбира нещата.
Вярно. ;-)

Няма коментари:

Публикуване на коментар